MiG-31 s-a prăbușit în Rusia

de Redactor Alexandru Razvan
0 Comentarii 442 views

Un avion de luptă rusesc MiG-31 din Regimentul 98 Mixt de Aviație al Flotei de Nord a Marinei Ruse s-a prăbușit în regiunea Murmansk, Rusia, conform sursei “Militare”. Accidentul a avut loc în timpul zborului în zona Monchehirsk.

Într-un videoclip realizat de martorii oculari, se poate observa avionul încercând să-și stabilizeze cursul, dar fără succes, iar apoi se prăbușește brusc. Un al doilea videoclip arată avionul căzând în suburbiile Monchehirsk, fără control. Martorii oculari nu au văzut momentul ejectării piloților sau a parașutelor lor.

Ministerul Apărării al Rusiei a anunțat că avionul MiG-31 s-a prăbușit în timpul unui zbor de antrenament. Potrivit oficialilor, ambii piloți au fost ejectați și evacuați, iar starea lor de sănătate nu este în pericol.

Aceasta nu este prima oară când avioanele MiG-31 rusești întâmpină probleme în zbor. În ianuarie, un avion de luptă rusesc a suferit un incendiu la unul dintre motoarele sale în timpul unei misiuni în Belarus, din cauza unei supratensiuni. Se crede că o resursă epuizată sau obiecte străine în conducta de aer pot provoca astfel de incidente.

MiG-31

MiG-31 (nume de cod NATO: Foxhound) este un interceptor cu rază lungă de acțiune și de mare altitudine, dezvoltat în Uniunea Sovietică și folosit în prezent de Forțele Aerospațiale Ruse și de Forțele Aeriene Kazahstane. Proiectat și fabricat de biroul de design Mikoyan-Gurevich (OKB-155), MiG-31 este succesorul avionului MiG-25 și a fost introdus în serviciul militar în 1981.

Caracteristici principale ale MiG-31:

  • Design: MiG-31 este un avion cu două locuri, având un pilot și un ofițer radar (WSO). Acesta dispune de o construcție din metal, cu aripile și coada în delta, iar trenul de aterizare este retractabil.
  • Performanță: Avionul este propulsat de două motoare turbojet Soloviev D-30F6, care îi permit să atingă o viteză maximă de aproximativ Mach 2.83 (aproximativ 3.000 km/h) și să opereze la altitudini de până la 25.000 de metri. Raza de acțiune a MiG-31 este de aproximativ 1.450 km în cazul unei misiuni de interceptare și de până la 3.300 km în zboruri de croazieră.
  • Armament: MiG-31 este echipat cu un arsenal divers de rachete aer-aer, inclusiv rachete cu rază lungă de acțiune R-33 și R-37M, rachete cu rază medie de acțiune R-27 și rachete cu rază scurtă de acțiune R-73. De asemenea, este capabil să transporte sistemul de rachete de aviație hipersonică Kh-47m2 Kinzhal, care are o viteză maximă de 10 Mach și poate atinge ținte situate la distanțe de până la 2.000 km.
  • Avionică: MiG-31 este echipat cu un radar avansat Zaslon (în traducere, “ecran”), care îi permite să detecteze și să urmărească ținte aeriene la distanțe de până la 200 km și să angajeze simultan până la patru ținte. Sistemul de control al avionului este asistat de un computer de bord digital, iar comunicarea între pilot și WSO este facilitată de un sistem de intercomunicare integrat.
  • Modernizări: În ultimii ani, Rusia a modernizat flota sa de MiG-31, introducând varianta MiG-31BM. Acest model îmbunătățit beneficiază de avionică și sisteme de navigație actualizate, precum și de capabilități de comunicații îmbunătățite și o compatibilitate sporită cu rachetele moderne.

MiG-31 a fost un interceptor de succes în timpul Războiului Rece și continuă să joace un rol important în apărarea spațiului aerian al Rusiei și a altor țări care îl folosesc. Avionul a fost proiectat pentru a face față amenințărilor precum bombardierele strategice și avioanele de recunoaștere de mare altitudine, precum și rachetele de croazieră.

Pe lângă Rusia și Kazahstan, MiG-31 a fost utilizat de către Forțele Aeriene Sovietice și, ulterior, de către unele state succesoare ale fostei URSS, cum ar fi Ucraina și Uzbekistan. Cu toate acestea, în prezent, aceste țări nu mai operează avionul.

De-a lungul anilor, MiG-31 a participat la numeroase exerciții militare și demonstrații de forță, arătând abilitățile sale de interceptare și reacție rapidă. Avionul a fost, de asemenea, implicat în incidente și accidente, unele dintre ele datorate problemelor tehnice sau eroare umană, dar rata de accidente a fost relativ scăzută în comparație cu alte avioane de vânătoare.

În viitor, se prevede că MiG-31 va fi înlocuit de avioane de vânătoare de generație viitoare, precum Su-57 sau alt interceptor avansat care să îndeplinească rolurile și misiunile necesare. Cu toate acestea, până atunci, Foxhound-ul continuă să fie o parte importantă a sistemului de apărare aeriană al Rusiei și aliaților săi, oferind o barieră eficientă împotriva incursiunilor aeriene și rachetelor de croazieră inamice.

RECOMANDĂRI EQYNews.ro

Lasă un comentariu

EQY NEWS

Portal de știri din Business, Life, Politica, Sănătate, Tehnologie și multe alte lucruri utile speciale pentru cititori.

©2022-2024 EQY News All rights reserved.