România, cea mai mare piață pentru KFC, Pizza Hut și Taco Bell. Românii au cheltuit peste 268 milioane de euro în 2024

de Redactor Alexandru Razvan
0 Comentarii 15 views

Industria fast-food continuă să fie un sector profitabil în România, iar Sphera Franchise Group, deținătorul francizelor KFC, Pizza Hut și Taco Bell, a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor în 2024. Potrivit raportului financiar transmis Bursei de Valori București, grupul a depășit pentru prima dată pragul de 1,5 miliarde de lei în venituri, marcând o creștere de 5,4% față de anul precedent.

Cea mai mare parte a veniturilor a fost generată în România, cu 1,333 miliarde de lei, ceea ce reprezintă 86,1% din vânzările totale. Italia a contribuit cu 191,7 milioane de lei (12,4%), iar Republica Moldova cu 23,7 milioane de lei (1,5%).

„În 2024, am avut rezultate financiare remarcabile, ne-am continuat expansiunea și am îmbunătățit eficiența operațională. Am deschis șapte restaurante noi, în special unități drive-thru, care ne permit să acoperim toate canalele de servire. Totodată, am diversificat portofoliul prin adăugarea brandului premium Cioccolatitaliani. Toate acestea, într-un an marcat de incertitudini economice și politice”, a declarat Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.

KFC, cel mai puternic brand. Taco Bell crește, Pizza Hut în scădere

Liderul absolut al vânzărilor rămâne KFC, care a generat venituri de 1,34 miliarde de lei, înregistrând o creștere de 6,2% față de anul precedent. Compania a deschis cinci noi restaurante KFC în 2024, consolidându-și poziția dominantă pe piața fast-food din România.

Taco Bell a înregistrat o creștere de 8,7%, ajungând la 91,9 milioane de lei. Performanțele brandului au fost reflectate și în profitabilitate, cu un profit operațional de 9,54 milioane de lei, mai mare cu 60% față de 2023, iar profitul net a fost de aproape șase ori mai mare comparativ cu anul precedent.

În schimb, Pizza Hut a înregistrat o scădere de 6% a veniturilor, ajungând la 108,4 milioane de lei. Totuși, franciza a reușit să treacă de la pierderi la un mic profit operațional de 0,9 milioane de lei, după ce în 2023 înregistrase pierderi de 8,7 milioane de lei.

Costurile operaționale și eficiența

Sphera Franchise Group a raportat un profit din exploatare de 194,7 milioane de lei, cu 22% mai mult față de anul precedent, datorită performanțelor puternice ale KFC și Taco Bell.

Cheltuielile din restaurante au fost de 1,356 miliarde de lei, cu o creștere de 3,5%, însă compania a reușit să mențină sub control costurile, reducând ponderea acestora în totalul vânzărilor cu 1,6 puncte procentuale, ajungând la 87,6%.

Expansiunea și eficiența operațională au fost principalele motoare de creștere pentru Sphera Franchise Group, iar perspectivele pentru 2025 rămân optimiste, având în vedere trendul ascendent al consumului de fast-food pe piața românească.

😊 Susține jurnalismul independent! 😊

Donează pentru a ne ajuta să aducem știrile corecte și relevante mai aproape de tine. Fiecare contribuție ne ajută să creștem și să continuăm. 🙌

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți F5xMedia și pe Google News

RECOMANDĂRI EQYNews.ro

Lasă un comentariu

EQY NEWS

Portal de știri din Business, Life, Politica, Sănătate, Tehnologie și multe alte lucruri utile speciale pentru cititori.

©2022-2025 EQY News All rights reserved.