Paul Anghel, directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a făcut publice pe rețelele de socializare imagini șocante de la o cofetărie din Sinaia, aparținând SC Vicaris SRL, situată în zona malul spitalului. Acestea evidențiază probleme grave de igienă și înșelătorii în ceea ce privește greutatea produselor de cofetărie.
„Produsele aveau cantități diferite față de cele declarate”
Într-o postare pe Facebook, Paul Anghel a declarat că „vitrinele de prezentare și comercializare ale SC Vicaris SRL aveau depuneri masive de rugină, resturi alimentare și scurgeri de lichid.” Totodată, oficialul a subliniat că „produsele de cofetărie aveau cantitatea declarată diferită de cea constatată la cântărire, cu diferențe semnificative: de la 130 de grame, greutatea reală era de 110 grame, 108 grame sau chiar 104 grame.”
„Colindul” ANPC în stațiunile montane
Acțiunea face parte dintr-o serie de controale efectuate de ANPC în stațiunile montane în perioada sărbătorilor de iarnă. În intervalul dintre Crăciun și Revelion, inspectorii au verificat 144 de operatori economici, descoperind multiple nereguli grave. Printre acestea s-au numărat alimente expirate, vitrine frigorifice murdare, produse depozitate necorespunzător, jucării contrafăcute și produse periculoase oferite spre vânzare.
Amenzi usturătoare pentru agenții economici
ANPC a aplicat amenzi în valoare totală de aproape 500.000 de lei pentru operatorii economici care nu respectau normele. În plus, activitatea a 28 de agenți economici a fost suspendată temporar până la remedierea deficiențelor constatate.
Protecția consumatorilor, în centrul atenției
Paul Anghel a subliniat că scopul acestor controale este protejarea consumatorilor, mai ales în perioadele aglomerate, cum sunt sărbătorile, când fluxul de turiști în stațiunile montane este ridicat. „Este inadmisibil ca astfel de nereguli să existe într-un mediu comercial. Consumatorii trebuie să aibă garanția că produsele cumpărate sunt sigure și respectă standardele de calitate,” a declarat Anghel.
Această intervenție a ANPC arată o vigilență crescută în verificarea operatorilor economici din zonele turistice, semnalând importanța respectării normelor de igienă și a onestității în relația cu consumatorii.