Dacia face senzație: Duster și Bigster primesc patru motorizări noi! Hibrid pe GPL cu autonomie șocantă de 1.500 km și dotări nemaiîntâlnite

de Redactor Alexandru Razvan
0 Comentarii 43 views

Lovitură de teatru pe piața auto! Dacia anunță o revoluție sub capotă pentru modelele Duster și Bigster, introducând nu mai puțin de patru motorizări noi, inclusiv un hibrid cu GPL care promite o autonomie incredibilă de 1.500 km.

Vedeta absolută este motorul Hybrid-G 150 4×4, o combinație nemaivăzută între benzină, GPL, sistem mild-hybrid de 48V și tracțiune integrală electrică. Cu o putere totală de 154 CP și cuplu maxim de 230 Nm pe partea termică, acest propulsor pune la bătaie și un motor electric de 31 CP pentru puntea spate. Cei de la Dacia spun apăsat: „Este o premieră mondială: cutie automată cu dublu ambreiaj pentru motorul termic și cutie separată cu două trepte pentru motorul electric”.

Marele șoc? Două rezervoare a câte 50 de litri (benzină + GPL), care duc autonomia oficială la 1.500 km în regim WLTP. În oraș, motorul hibrid permite rularea electrică în proporție de 60% din timp. Bateria de 0,84 kWh se încarcă la frânare, iar șoferii pot alege între moduri de condus dedicate: Auto, Eco, Snow, Mud/Sand, Lock și Hill Descent Control. Pentru prima dată la Dacia, șoferul are la dispoziție padele în spatele volanului!

Cei de la Dacia anunță: „Estimăm economii de 30% la costurile de rulare și emisii cu 20 g CO2 mai mici față de vechiul Mild Hybrid 130 4×4”.

Gama de motorizări noi pentru Duster nu se oprește aici. În premieră, apare și motorul Hybrid 155 (benzină, patru cilindri, 109 CP + două motoare electrice, cel principal cu 50 CP), cu cutie automată electrificată, fără ambreiaj. Rulare electrică în oraș: până la 80%! Consumul mediu este de 4,6 l/100 km, iar emisiile scad la 105 g CO2/km.

Urmează Mild Hybrid 140 (1,2 litri, trei cilindri, 140 CP, ciclu Miller, mild-hybrid 48V, cutie manuală 6 trepte, consum 5,4 l/100km) și noul Eco-G 120 pe GPL (120 CP, autonomie totală de 1.380 km, emisii cu 10% mai mici).

Și interiorul se schimbă! Duster primește tapițerie exclusivă pe versiunea Journey, ornamente noi și scaun șofer cu reglaj lombar. Versiunea Extreme vine cu jante negre redesenate. Dotare-bombă: pilot automat adaptiv standard pe Journey, opțional pe Extreme, la variantele hibride.

Reprezentanții Dacia declară încântați: „Este cea mai spectaculoasă reînnoire de gamă din istoria mărcii!”. Rămâneți aproape: valul de noutăți Dacia abia începe!

RECOMANDĂRI EQYNews.ro

Lasă un comentariu