Ana Diculescu Șova este ”unul dintre cei mai străluciți avocați litigatori din România”, conform The European Legal 500. Născută la 4 ianuarie 1954, în satul Băleasa, Raionul Balș, Regiunea Oltenia, într-o familie de țărani fruntași (chiaburi), dar având rude în zona magistraturii pe plan raional-regional, a reușit să nu aibă soarta altor copii de chiaburi. Tatăl său, Florea Diculescu, meșter în repararea mașinilor agricole naționalizate a devenit indispensabil noilor autorități locale. Se construia omul nou, doar, cu oameni vechi, cum se zice.
În 1976, Ana Diculescu a absolvit Facultatea de Drept a Universității din București. A avut o carieră însemnată atât înaintre de 1989, dar și după 1989, în prezent fiind partener al Casei de Avocați Nestor Nestor Kingston Diculescu Petersen din București, cunoscută pentru abrevierea NKKDP. A fost formată de celebrul maestru avocat Ion Nestor.
Avocata Ana Diculescu Șova a mai apărat o companie germană contra statului român care dorea recuperarea banilor dintr-o comandă de tablă produsă la Sidex Galați, statul român pierzând procesul, Statul român a fost apărat de avocatul Gheorghe Piperea.
Site-ul Prima TV.ro, sub titlul: „Cele mai lungi procese din istoria României” a prezentat un rezumat al acelui proces în 2012:
„Procesul în care s-a judecat dosarul Thyssen a început în urmă cu 29 de ani (41 ani în prezent, n.a.), mai exact în 1983, şi este cel mai lung din România şi unul dintre cele mai lungi din lume. Cele două părţi: fosta companie de comerţ exterior a României, Metalexporimport (MEI) şi două concerne germane, respectiv Thyssen Kripp şi Otto Wolf.
Prin Metalexportimport se derulau cea mai mare parte a exporturilor Sidex, fiind acum deţinută de ruşi. În anii 1980, Sidex Galaţi a încheiat, prin intermediul MEI, un contract de 30 de milioane de dolari pentru livrarea a cinci nave cu tablă groasă către o companie americană.
Americanii au spus însă că nu dispun de bani şi că au nevoie de un finanţator, care a apărut rapid: cele două concerne germane. Pe scurt: transportul a fost livrat, dar firma americană a dat faliment, iar finanţatorii nu au mai plătit către MEI.
La masa credală, firma românească nu a acceptat cinci milioane de dolari şi a intentat un proces în care a cerut 60 de milioane de dolari. Acum, după pronunţarea sentinţei, românii au pierdut şi acele cinci milioane de dolari.
Nemţii au fost apăraţi de avocaţii de la Muşat şi Asociaţii şi Ana Diculescu, mama lui Dan Şova, în timp ce firma românească a fost apărată, printre alţii, şi de avocatul Gheorghe Piperea.”
Conform site-ului antoanetamoga.com, avocata Ana Diculescu -Șova, mama vitregă a controversatului politician PSD Dan Coman Șova, conferențiarul rămas celebru pentru imensa prostie debitată cu „nu a existat Holocaust în România” (păcat că n-a citit biblioteca mamei, care e o foarte bună specialistă inclusiv în Istoria Dreptului) dar și pentru controversatele afaceri Bechtel (unde firma NNDKP unde lucra și mama Ana Diculescu Șova apăra compania americană de autostrăzi iar fiul, Dan Coman Șova era Ministrul Transporturilor care se judeca cu respectiva companie ):
„a reprezentat cu succes companii străine, (din păcate) Bechtel Inc. și Roșia Montana Gold Corporation. Fiul său, Dan Șova a fost ministru la Transporturi (ce coincidență!), tocmai în timpul procesului statului român cu compania americană de autostrăzi. Statul a pierdut și a plătit despăgubiri”.
A mai apărat și BCR în procesul intentat de clienții români care au dat banca în judecată pentru clauze abuzive.
Mai nou, Dan Șova după un sejur „la cabana cu zăbrele”, anchetat pentru fapte penale, inclusiv corupție (demnitat PSDist necorupt nu există, nu permite doctrina partidului, se știe…), a fost achitat în Dosarul Turceni-Rovinari, unde era inculpat alături de altă „glorie” PSD-istă, Victor Viorel Ponta.
Nu se știe exact cam cât a pierdut statul român din cauza matrapazlîcurilor beizadelei Dan Coman Șova, dar cert este că mereu vor plana controverse asupra activității sale politice.
La vremuri noi…tot noi…parcă așa era..
Sursa foto: Avocatura.com