Marți, Alphabet Inc.’s Google a demarat lansarea publică a chatbot-ului său, Bard, în încercarea de a atrage utilizatori și de a concura cu Microsoft Corp (Chat GPT) în cursa accelerată a tehnologiei inteligenței artificiale.
Lansarea începe în SUA și Marea Britanie, unde consumatorii pot adera la o listă de așteptare pentru a obține accesul în limba engleză la Bard, un program anterior disponibil doar ceor aprobați. Google definește Bard ca un experiment ce permite colaborarea cu inteligența artificială generativă, tehnologie ce se bazează pe date istorice pentru a crea conținut, în loc să îl identifice.
Lansarea ChatGPT, un chatbot de la startup-ul OpenAI, susținut de Microsoft, în anul trecut, a stimulat un val de inovații în industria tehnologică pentru a aduce inteligența artificială mai aproape de utilizatori. Scopul este de a transforma modul în care oamenii lucrează și de a genera afaceri în acest proces.
Cu doar o săptămână în urmă, Google și Microsoft au făcut o serie de anunțuri legate de IA, la o diferență de doar două zile. Companiile integrează tehnologia de redactare a schițelor în procesoarele lor de text și în alte software-uri de colaborare, precum și instrumente de marketing pentru dezvoltatorii web care își construiesc propriile aplicații bazate pe inteligența artificială.
Jack Krawczyk, director senior de produs, a declarat că, în ciuda dinamicii concurențiale, Google se concentrează pe utilizatori. Testatorii interni și externi au apelat la Bard pentru a-și îmbunătăți productivitatea, pentru a-și stimula ideile și pentru a-și satisface curiozitatea.
Într-o demonstrație pe site-ul bard.google.com pentru Reuters, Krawczyk a prezentat cum programul generează blocuri de text rapid, spre deosebire de abordarea cuvânt-cu-cuvânt a ChatGPT. Bard include, de asemenea, o funcție care afișează trei versiuni sau „schițe” diferite ale oricărui răspuns oferit, iar utilizatorii pot alege între ele. Există și un buton „Google it” pentru a căuta rezultate pe web pentru o întrebare.