Senator de Prahova Ninel Peia – Memorandum din 23 ianuarie 2025 transmis către Biroul Permanent al Senatului României

Memorandumul reprezintă o soluție de rezolvare a problemelor de personal din cadrul Senatului României

de Florian
0 Comentarii 26 views

Senatorul de Prahova Ninel Peia, Chestor al Senatului a transmis un Memorandum în data de 23 ianuarie 2025 către Biroul Permanent al Senatului României:

„PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENAT
MEMORANDUM

Către: Biroul Permanent al Senatului României
În atenția: Domnului Ilie Bolojan, Președinte al Senatului României

Stimată conducere a Senatului României,

În contextul actual, caracterizat de constrângeri bugetare semnificative și de o nevoie continuă de eficientizare a instituțiilor publice, Senatul României se confruntă cu o provocare majoră, reducerea cheltuielilor, menținând, în același timp, o funcționare eficientă și o abordare umană față de angajați.

Procesul de restructurare poate genera un impact social semnificativ asupra angajaților și familiilor acestora, mulți dintre ei aflându-se în situații vulnerabile, familii monoparentale, persoane aproape de vârsta pensionării sau angajați cu responsabilități financiare majore. Luarea unor decizii fără a analiza toate implicațiile poate conduce la creșterea nivelului de anxietate, depresie și alte consecințe sociale, afectând inclusiv imaginea instituției.

Având în vedere necesitatea optimizării cheltuielilor și eficientizării structurii Senatului, vin cu următoarele propuneri, menite să răspundă cerințelor bugetare pentru anul 2025, păstrând în același timp o abordare echilibrată față de angajați:

1)Crearea unui grup de lucru pentru restructurare
Propun înființarea unui grup de lucru alcătuit din reprezentanți ai Secretariatului General, Direcțiilor de Resurse Umane, Economică și Legislativă, membrii ai Biroului Permanent, precum și membri ai sindicatelor reprezentative. Acest grup va analiza și propune soluții realiste pentru reorganizare, inclusiv identificarea oportunităților de reconversie profesională a angajaților afectați, în colaborare cu mediul privat.

2)Plăți compensatorii
Recomand acordarea unor plăți compensatorii pentru angajații care decid să părăsească instituția. Aceste plăți, echivalente cu 12-24 de salarii brute, distribuite pe o perioadă de 6 luni, vor asigura o tranziție mai ușoară către alte oportunități, reducând, totodată, presiunea financiară pe termen lung asupra bugetului Senatului.

3)Pensionarea anticipată
Sugerez introducerea unui sistem de pensionare anticipată pentru funcționarii parlamentari cu un stagiu de minim 25 de ani. Această măsură ar putea fi implementată printr-un memorandum aprobat de Biroul Permanent și ar utiliza fondurile destinate asistenței sociale, alocate în bugetul anului 2024.

Un proces de restructurare bine gestionat, care demonstrează respect și empatie față de angajați, va îmbunătăți imaginea publică a Senatului, consolidând încrederea cetățenilor în această instituție. Restructurarea Senatului trebuie să fie realizată cu o viziune strategică, dar și cu o abordare umană. Măsurile propuse oferă un cadru de acțiune care echilibrează necesitatea eficientizării cu protecția angajaților. În acest fel, Senatul României poate să rămână un exemplu de responsabilitate și profesionalism.

Vă mulțumesc pentru atenție și pentru susținerea acestor propuneri.

Cu considerație,
Senator al României
Chestor al Senatului”

😊 Susține jurnalismul independent! 😊

Donează pentru a ne ajuta să aducem știrile corecte și relevante mai aproape de tine. Fiecare contribuție ne ajută să creștem și să continuăm. 🙌

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți F5xMedia și pe Google News

RECOMANDĂRI EQYNews.ro

Lasă un comentariu

EQY NEWS

Portal de știri din Business, Life, Politica, Sănătate, Tehnologie și multe alte lucruri utile speciale pentru cititori.

©2022-2025 EQY News All rights reserved.