Noul BMW Seria 5 2024: patru tipuri de motoare / REVIEW despre cea mai noua generație de BMW

de Redactor Alexandru Razvan
0 Comentariu 1,6K views

BMW a dezvăluit ultima sa mașină, sedanul BMW Seria 5 G60, marcând debutul celei de-a opta generații a acestui model. Sedanul a fost upgradat cu dimensiuni mai mari și greutate sporită, iar pentru prima dată, clienții pot alege între motorizări pe benzină, diesel, hibride și electrice. În imagini, BMW a pus în prim-plan versiunile electrice, sugerând o prioritate pentru aceste variante.

În contrast cu strategia competitorului său principal, Mercedes-Benz, care a separat modelele sale business în gamele pe bază de combustie (cum ar fi Clasa E) și electrice (cum ar fi EQE), BMW a optat pentru o abordare unificată, oferind toate tipurile de motorizare în cadrul aceleiași platforme.

Noul Seria 5 G60 este semnificativ mai mare decât generația anterioară, cu o lungime sporită cu 86mm (ajungând la 5060mm), o lățime majorată cu 32mm și o înălțime crescută cu 36mm. În ciuda acestei creșteri, coeficientul său de rezistență aerodinamică rămâne comparabil cu cel al noului Mercedes-Benz Clasa E.

Noul design aduce anumite particularități, cum ar fi un senzor lidar încorporat discret și țevile de eșapament ascunse pe toate versiunile. Caracteristicile interioare au fost prezentate pe baza versiunii electrice i5 M60.

Platforma modelului se bazează pe varianta modernizată a platformei CLAR de la BMW. Șasiul păstrează aceeași configurație, cu suspensie cu braț dublu în față și cu cinci brațe la spate, însă acum este adaptat atât pentru versiunile standard, cât și pentru cele electrice.

2. BMW i5 M60© BMWVarietatea de motorizări este uriașă, cu diferențe de greutate de până la 580kg între modelul de bază cu tracțiune spate (520i) și modelul electric cu tracțiune integrală (i5 M60). Un sistem de amortizoare dependent de amplitudine este disponibil pentru versiunile electrice.

Interiorul noii Seria 5 este complet nou, însă multe dintre elementele sale sunt familiare de la modelul i7 M70 xDrive. Dominant în cabină este sistemul de infotainment iDrive 8.5 cu ecran curbat, permițând interacțiunea prin comenzi tactile, vocale și gesturi. De asemenea, un interior vegan este disponibil ca opțiune.

BMW i5 eDrive40Modelul nou include o gamă largă de tehnologie avansată, inclusiv un valet auto capabil să rețină ultimii 200 de metri parcurși și să îi repete invers. De asemenea, prezintă un sistem de conducere semi-autonomă care permite schimbarea benzilor de circulație fără intervenția șoferului la viteze de până la 130 km/h, cu condiția ca traficul să o permită. Totuși, deși sistemul permite șoferului să își îndepărteze mâinile de pe volan, acesta trebuie să rămână atent la drum.

BMW i5 eDrive40 2La capitolul motorizare, toate versiunile noii Seria 5 vor dispune de un sistem hibrid, echipate cu o transmisie automată cu 8 trepte și un demaror-generator de 48 volți. În Europa, vor fi disponibile trei versiuni cu patru cilindri 520i (208 CP, 330 Nm), 520d/520d xDrive (197 CP, 400 Nm), iar în SUA vor fi disponibile versiuni cu patru (530i/530i xDrive: 258 CP, 400 Nm) și șase cilindri: 540i xDrive, 381 CP, 540 Nm. În 2024, vor fi disponibile și variante hibride plug-in.

Interior BMW i5 eDrive40Versiunile complet electrice, i5 eDrive40 (tracțiune spate, 340 CP, 430 Nm) și i5 M60 (tracțiune integrală, 601 CP, 820 Nm), vor fi disponibile imediat. Acestea vor fi echipate cu o baterie de 400 de volți cu o capacitate de 81,2 kilowatt-ora, instalată sub podeaua mașinii, oferind o autonomie de 497, respectiv 455 km conform ciclului de testare WLTP.

Cea mai rapidă versiune, BMW i5 M60, poate ajunge de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde, cu o viteză maximă de 230 km/h. În contrast, cel mai dinamic model hibrid, 550e xDrive, poate atinge 250 km/h, dar accelerează până la 100 km/h într-un timp puțin mai mare.

În Germania, prețul de pornire pentru noul BMW Seria 5 G60 este de 57.550 euro, varianta electrică i5 va costa de la 70.200 euro, în timp ce varianta cea mai puternică, i5 M60, va avea un preț de 99.500 euro. În viitor, la linia de sedanuri se va adăuga și o variantă break, iar pentru piața din China se va dezvolta o versiune extinsă. De asemenea, se așteaptă ca modelul M5, cu un motor hibrid plug-in pe baza unui V8, să se alăture gamei.

În ceea ce privește confortul și tehnologia, noul BMW Seria 5 G60 oferă o gamă largă de funcții și dotări. Sistemul de infotainment iDrive 8.5, cu ecran curbat, este punctul central al interiorului mașinii, permițându-le șoferilor să interacționeze cu vehiculul printr-un ecran tactil de 14,9 inchi, prin comenzi vocale sau gesturi. În plus, sistemul este capabil să redea jocuri pe calculator și să transmită filme pe ecranul mare.

Pentru cei interesați de un interior ecologic, noul BMW Seria 5 G60 oferă o opțiune vegan, cu materiale sintetice similare pielei. În același timp, cei care preferă un finisaj mai tradițional pot opta pentru pachetul Individual. Alte dotări disponibile în funcție de versiunea aleasă includ un display head-up, faruri LED matrix și un acoperiș panoramic imens, cu o lungime de 840 mm.

Un alt aspect interesant este sistemul avansat de valet auto, care poate memora ultimii 200 de metri parcurși și poate repeta traseul în sens invers.

În ceea ce privește aspectul, designul exterior al noului BMW Seria 5 G60 marchează o evoluție față de generația anterioară, cu linii mai puternice și un aer mai robust. Designerul șef al BMW, Adrian van Hooydonk, a recunoscut că noul “cinci” ar fi putut avea o grilă frontală verticală gigantică, dar a renunțat la acest aspect pentru a evita o asemănare prea mare cu modelul flagship “șapte”.

În cele din urmă, în ceea ce privește siguranța, noul BMW Seria 5 G60 dispune de numeroase sisteme de asistență pentru șofer, care includ un pilot automat ce permite schimbarea benzilor de circulație la viteze de până la 130 km/h, în condițiile în care traficul o permite. Deși sistemul permite șoferului să își îndepărteze mâinile de pe volan, acesta trebuie să rămână atent la drum.

În ansamblu, noul BMW Seria 5 G60 reprezintă un pas înainte semnificativ pentru marca bavareză, combinând evoluțiile în design, tehnologie și performanță pentru a oferi o experiență de condus mai bună și mai eficientă. Este clar că BMW este pregătită să se confrunte cu concurența în lupta pentru supremația în segmentul sedanurilor de lux.

RECOMANDĂRI EQYNews.ro

Lasă un comentariu

EQY NEWS

Portal de știri din Business, Life, Politica, Sănătate, Tehnologie și multe alte lucruri utile speciale pentru cititori.

©2022-2024 EQY News All rights reserved.