Devalizarea Portului Constanța – apelul AUR la stoparea jafului!

AUR reclamă furtul sistematic de la principala poartă maritimă a României și a Europei la Marea Neagră

de Florian
0 Comentarii 21 views

AUR a inițiat o campanie de apeluri publice la stoparea jafului sistematic rpin management defectuos și prime colosale pentru managerii ineficienți și cohorta lor de protejați.

Dr.Sorin Titus Muncaciu, Vicepreședintele Comisiei de Sănătate din Camera Deputaților a scris pe Facebook:

„Portul Constanța – Căpușat în plină criză, în timp ce România reală se zbate în austeritate!
În plin val de restricții bugetare, când guvernul taie drepturi, blochează detașări și îngheață angajări în administrație, la Portul Constanța se dă dezmăț pe bani publici!
În timp ce traficul de mărfuri a scăzut dramatic – cu până la 40% față de anul trecut! – conducerea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța își împarte bonusuri de milioane de euro, pe criterii inventate în birouri, fără niciun raport real cu performanța sau eficiența economică.
Este inadmisibil ca, într-o Românie sufocată de datorii, să se accepte asemenea derapaje manageriale tolerate sau chiar susținute tacit de Ministerul Transporturilor.
Unde este reforma promisă? Unde sunt criteriile de eficiență, de guvernanță corporativă, de responsabilitate în cheltuirea banului public?
FACIAS, dar și Curtea de Conturi, au semnalat clar:
• Lipsa criteriilor de performanță în contractele managerilor
• Lipsa evaluărilor anuale ale conducerii
• Bonusuri acordate pe criterii interne obscure, în afara oricărui control public
Cer public ministrului Transporturilor să sesizeze de urgență Corpul de Control și să declanșeze o anchetă reală în cadrul companiei.
Mai mult, atrag atenția asupra formării urgente a unor comisii parlamentare de anchetă, prin care să se ceară declasificarea tuturor documentelor care țin de bugetele și bonusurile acordate în Portul Constanța în ultimii cinci ani.
România nu-și mai permite sinecuriști plătiți regește din banii unui popor sărăcit!
Portul Constanța nu este moșia unui grup de privilegiați, ci o infrastructură strategică națională, care trebuie pusă în slujba interesului public, nu al clientelei politice.
Până nu închidem robinetul risipei, nu vom putea construi o Românie cu adevărat suverană și demnă.

RECOMANDĂRI EQYNews.ro

Lasă un comentariu